Wanneer je de
algemene module instellingen hebt doorgenomen kom je op het onderstaande scherm uit.
Dit scherm zal zichtbaar zijn voor degene die in een
manager en/of docenten rol in de cursus zitten.
Hieronder een toelichting wat je vind onder de diverse tabs en opties.
-
Sessie: deze tab geeft een overzicht van alles sessies. Mocht je werken met groepen, dan kun je door een groep te selecteren de sessies van die groep zien.
[je komt ook op deze tab uit als je in het blok Aanwezigheid klikt op "Neem aanwezigheid op"]
-
Voeg sessie toe: dit is de tab waarmee je sessies (dagen) toevoegt. Je kunt een sessie toevoegen als "algemeen" = voor alle gebruikers of voor een "groep" = je selecteert de groep gebruikers in je Moodle cursus.
[je komt ook op deze tab uit als je in het blok Aanwezigheid klikt op "Voeg toe"]
-
Rapportage: hier kun je een overzicht zien van alle geregistreerde sessies.
[je komt ook op deze tab uit als je in het blok Aanwezigheid klikt op "Rapportage"]
-
Exporteer: hier kun je een rapportage exporteren naar Excel. Je kunt hier zelf velden in aan -en uitvinken.
-
Status set: de aanwezigheidsmodule heeft een standaard status set. Je kunt deze aanpassen naar je eigen organisatie.
-
Tijdelijke gebruikers: heb je een registratie van een gebruiker die nog niet in de cursus staat dan kun je deze hier handmatig opvoeren om vervolgens toch te registreren.