Planday: FAQ
Cijfer (met een breuk) kan niet terug worden gevonden?
Dit komt doordat in het systeem van Planday breukgetallen zoals [1234567890],[123456789] niet bekend zijn.
Hoe kan je de cursusvoltooiing resetten?
Ga naar de cursus toe, klik bovenin op "meer" > Cursus voltooien en klik op "deblokkeer voltooiingsopties en verwijder de voltooiingsgegevens van de gebruikers"
*Waarschuwing* Dit verwijderd alle informatie. Dus als er veel cursisten actief zijn in de cursus, gooi er een ticket in het systeem en lossen wij het wel op en kunnen wij voor de betreffende cursist (stuur cursist ID + course id mee) regelen vanuit de database.
Cursist komt niet door in Moodle
Wanneer een cursist NIET doorkomt in Moodle, vraag dan aan de klant:
- Vraag:
- om welke cursist het gaat
- wat het Planaday ID is van deze cursist
- Of ze de informatie uit de API log kunnen delen.
- Controleer of er een planaday ID is ingevuld en of deze overeenkomst.
- Controleer in de log of de cursist al eerder is aangemeld geweest op een cursus
Mogelijke oorzaken:
- Hebben het account in Planaday gemergd, hierdoor zie je verschil in Planaday ID bij cursist profiel
- Ze proberen de cursist op dezelfde cursus aan te meldde (Ergo: aanmelding bestaat al)