Geen cijfer doorgestuurd LTI provider
Medewerker LNTC: communicatie naar klant is te vinden in standaard antwoord.
Als de klant meld dat er geen cijfer doorgestuurd wordt naar de externe LTI provider, kunnen we aan onze kant een aantal dingen checken:
- Controleer of de LTI instelling voor doorsturen ingesteld staat en welke setting (bij elk cijfer of bij cursusvoltooiing)
- Cursusvoltooiing rapport checken of daar vinkje staat
- Cijferlijst checken of daar een cijfer staat.
- Vervolgens naar sitebeheer > Server > Taken > Taaklogs
- Controleer hier de log met de course id en user id wat er staat, als hier staat dat cijfer al doorgestuurd is en niet nog eens gestuurd dan ligt het bij externe provider.
Zoek met Ctrl + F op User ID
Not send as the grades are the same, wil dus zeggen dat deze al eerder gestuurd is en dat deze niet opnieuw gestuurd wordt omdat deze hetzelfde is als in de database staat.
Er wordt pas een cijfer geschreven in de database wanneer we een signaal krijgen van het andere LMS dat dit akkoord is.
Let op: het enige wat kan zijn is dat niet nogmaals wordt aangeboden als het cijfer lager is dan de vorig keer dat is aangeboden.